درد رو هدف بگیرید

درد رو هدف بگیرید

مدرسه طراحی سومین چرخه کسب‌وکار

سردرده خیلی شدیدی دارین. هرچی می‌گردین تو خونه یه قرص مسکن هم پیدا نمیشه. سریع آماده میشین میرین داروخونه سر کوچه‌تون تا یه قرص مسکن بگیرین. 

آیا قیمتش واسه‌تون مهمه؟ آیا به ذهنتون میرسه که برم چرخی بزنم شاید جای دیگه ارزونتر باشه. بعید میدونم چون شما فقط میخواین دردتونو کم کنین. مشتریایه بالقوه‌ی شماهم دنباله تسکین دردشونن. مثلاً اگه شما یه کالایی مثل تلویزیون بفروشین تعریف کردن از ویژگیا و مزایاش درد مشتری رو کم نمیکنه. احتمالاً مشتری دردش اینه که چجور ببردش خونه و اونو وصلش کنه و شما میتونین این دردشو تسکین بدین. الان حتی اگه دقیقاً یه تلویزیون مثل رقیبتون بفروشین اگه اونو با چیزی که درد مشتری رو کم میکنه همراه کنین شما بردین و احتمالاً به بقیه هم معرفی میشین.

بریم سراغ لُب کلام:

فروش و ویژگیا و مزایا بهترین روش واسه تبدیل مشتریایه بالغوه به خریدارایه قیمت محوره که محصولتونو مثل بقیه محصولا فقط بر اساس قیمت خرید کنن. هدف شما اینه که حلاله مشکل باشین و دردُ کم کنین. مردم واسه درمون درد بیشتر از پیشگیری پول میدن. دردی که الان هست رو هدف بگیرین به جای اینکه لذتیییی رو که تو آینده قراره ببرن بهشون وعده بدین چون اینجوری رضایت مشتری بیشتره. تو صنعت خودتون دنباله دردایه حل نشده بگردین و اونارو تسکین بدین.

مقالات مرتبط

دیدگاه

0 نظر تاکنون ارسال شده است